Jak se dá dělat komunální politika bez dodržování zákona

Po odstoupení vedení města v měsíci lednu dostala opozice možnost vést město do komunálních voleb. Tuto zodpovědnost na sebe nepřevzala. Přijala funkci zastupitele, pověřeného výkonem funkce starosty.

V měsíci květnu podal žádost p. zastupitel PATÁK, aby do programu jednání zastupitelstva dne 25. 5. 2022 byl vložen bod o územním plánu. V průběhu zasedání ze zasedacího sálu odchází a nechá přeložit bod územního plánu na příští zasedání v červnu.

Za pár dnů podá žádost o svolání zastupitelstva (podepsáno pěti členy opozice) a pověřený zastupitel svolá jednání na 8. června.  Bodem programu byl územní plán.
Považoval jsem jednak takový způsob jednání za naprosto nevhodný a navíc jsem měl aktivity na uvedený den již zajištěny. Z jednání jsem se omluvil.

Na jednání zastupitelstva dne 8. 6. 2022 přišlo 6 členů městského zastupitelstva. Zde se ukázala neznalost zákona č. 128/2000 Sb. Zákon o obcích. Ten totiž na takovou situaci pamatuje a v § 92, odst. 3 se uvádí, že předsedající jednání ukončí, neboť není usnášeníschopné a do 15 dnů svolá nové jednání. Další zasedání zastupitelstva bylo svoláno na 29. června 2022, tedy za 21 dnů.

Jen u tohoto případu byl zákon porušen 2x. Na můj dotaz, proč tomu tak bylo, jsem obdržel odpověď, ŽE ONI SE DOMLUVILI. Domluva našich opozičních zastupitelů je tedy vyšší než zákon. To hovoří za vše.

Pavel Čejka, emeritní starosta